A Sziget Droginformációs Alapítvány szenvedélybetegek közösségi ellátásának keretében elsősorban szenvedélybetegek és hozzátartozóik, családtagjaik számára nyújt ellátást, térítésmentesen.
A közösségi ellátás célja biztosítani a különböző addikciós problémával küzdő egyéneknek a segítségnyújtást:
- egészségi és pszichés állapotuk javításában;
- meglévő képességeik és készségeik megtartásában, fejlesztésében;
- a mindennapi életükben adódó konfliktusok feloldásában, problémáik megoldásában;
- (a szociális?) és mentális gondozásukban,
- az egészségügyi ellátáshoz való hozzájutásukban
- pszicho-szociális rehabilitációban
- az önálló életvitel fenntartásában
Anonim tanácsadás folyik személyesen és telefonon drogfüggőknek, hozzátartozóiknak, pedagógusoknak, érdeklődőknek.
Tanácsadással és információs szolgáltatás nyújtásával szakértői segítséget adunk önkormányzatoknak, intézményeknek, társadalmi szervezeteknek a helyi drogpolitikai koncepció kidolgozásában, megvalósításának előkészítésében.
Mi úgy gondoljuk, a drog (függés) elsősorban egy tünet. A háttérben meghúzódó személyes probléma megtalálása a fontos, ami lehet egy krízishelyzet, egy családi probléma, vagy egy zátonyra futott kapcsolat... Ezek a problémák valakinél szenvedélybetegséget, egy másik embernél más betegséget (tüneteket) okozhatnak, mint: a pánikbetegség, kényszerbetegség, depresszió, evészavarok, alvászavarok, egyéb pszichoszomatikus betegségek. Ezért fogadunk klienseket egyéb pszichés problémákkal is.
Alapelveink:
- titoktartás,
- anonimitás,
- a kapcsolat segítő és kliens között nyitott, bármikor megszüntethető és újrakezdhető,
- a segítő beszélgetések a változás, a gyógyulás motivációját erősítik.
Egyházi felekezethez, politikai párthoz nem tartozunk, független intézményként foglalkozunk a betegek naprakész ambuláns ellátásával.
A kliensek fogadása Alapítványunk telephelyén történik, melynek címe:
1073 Budapest, Kertész u. 32. (2. emelet, 1. ajtó)
Alacsony küszöbű szolgáltatásaink (azaz a szolgáltatást végzők nem támasztanak magas követelményeket az igénybe vevőkkel szemben, a szolgáltatás igénybevételének szinte nincs feltétele) önkéntesen, térítésmentesen vehetők igénybe, személyes, telefonos vagy e-mailben történő bejelentkezéssel.